nl National Championships Netherlands ME - Road Race
WorldTeam Men 28 Jun '26
1/1 Nijmegen › Berg en Dal 160km
de National Championships Germany ME - Road Race
Development Team 28 Jun '26
1/1 Bad Liebenstein › Bad Liebenstein 191km
fr Tour de France
WorldTeam Men 04 Jul '26 - 26 Jul '26
1/21 Barcelona › Barcelona 19km
2/21 Tarragona › Barcelona 169km
3/21 Granollers › Les Angles 196km
be Grote Prijs CHW Beveren
WorldTeam Women 12 Jul '26
1/1
be Baloise Ladies Tour
WorldTeam Women 15 Jul '26 - 19 Jul '26
1/6 Ijzendijke › Ijzendijke
2/6 Oostende › Knokke-Heist
3/6 Zulte › Zulte
dk PostNord Tour of Denmark
WorldTeam Men 29 Jul '26 - 02 Aug '26
1/5 Aalborg › Aalborg 185km
2/5 Glyngøre › Skive 179km
3/5 Fredericia › Vejle 207km
fr Tour de France Femmes avec Zwift
WorldTeam Women 01 Aug '26 - 09 Aug '26
1/9 Lausanne › Lausanne 137km
2/9 Aigle › Genève 149km
3/9 Genève › Poligny 157km
es DSSK (Donostia San Sebastian Klasikoa)
WorldTeam Men 01 Aug '26
1/1

Even bijkletsen met: Bram Tankink

De Tour Down Under was de eerste wedstrijd van dit seizoen voor Bram Tankink. Een wedstrijd waarin hij hard viel. Na het drukke programma in Australië en een lange vliegreis keerde Bram terug naar zijn familie in België. Tijd voor een update.

Het was even schrikken na je klapper in de Tour Down Under. Hoe gaat het nu met je, Bram?

Inmiddels gaat het wat beter. Maar het is ook alweer een week geleden. Afgelopen week heb ik veel pijn gehad aan mijn ribben. Voor een wielrenner gaat het herstel altijd te langzaam, maar ik heb het gevoel dat ik weer belastbaar ben.

Je hebt een lange reis achter de rug. Helpt het jetlag protocol van de ploeg je bij het verwerken van het tijdsverschil?

Ja, dat protocol heeft goed geholpen. De vluchten waren heel relaxt en eigenlijk heb ik bij terugkomst geen last gehad van een jetlag. Ik heb alle nachten prima geslapen.

Wat staat er verder op het programma qua training en wedstrijden?

Ik ga nu een trainingsperiode in. Pas in de Omloop het Nieuwsblad kom ik weer in wedstrijdactie. Dit omdat ik naar de Giro d’Italia wil en in combinatie met de voorjaarsklassiekers zijn maart, april en mei dus heel drukke maanden. Vandaar dat nu het accent op de training ligt en ik opbouw richting Parijs-Nice.

Heb je nog behandelingen nodig na je val?

Ik moet nog langs de chiropractor, maar als je gekneusde ribben hebt dan kost het gewoon tijd om te genezen. Rust en voorzichtig belasten zijn dus de beste ingrediënten. Met dit weer lukt dat overigens heel goed.  

Related updates